לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

תנועת "הגל" כתנועה פסיכוסומטית 1



המשמעות העמוקה של תנועת "הגל" כשפה משותפת ראשונית של גוף נפש

"תנועת הגל" או הגוף הזורם היא תנועה המאפיינת בעיקר את סגנון הצ`ן של הטאי צ`י וסגנון היאנג העתיק. אומנויות מודרנית כמו ISAI הבאו את התנועה לכלל הבנה ושיכלול ברמה הגבוהה ביותר.
אך מהי אותה תנועת גל ולמה אני מתעקב עליה?
"תנועת הגל" היא תנועה של גזע הגוף המגיב לתנועת הנשימה . תנועה זו היא ראשונית ופרימיטיבית, ללא הקשר לנשימה תנועה זו מאפיינת את הדגים והזוחלים. באדם זו תנועה שמקורה בחלקים קדומים יותר של המוח כמו המוח המאורך והצרבלום. בכדי שתנועה כזו תוכל להתבצע הגוף צריך להיות רפוי וקשוב לתנועה הפנימית של הנשימה ולהגיב לתנועת הסרעפת ולעלית והתרחבות סל הצלעות ללא כל התנגדות. לכאורה פשוט אבל כנראה לא כל כך וזאת משום שרובינו מכווצים כרונית בחלקים שונים בגזע הגוף. התכווציות כרוניות אלו או מתח גבוהה של שריר באיזור כזה או אחר הם תולדה של תגובה גופנית למצבים רגשיים, וכתוצאה לאותם איזורי המתח התנועה אינה זורמת ואינה הרמונית אבל ע"י אימון והכוונה ניתן לבנות תנועה הרמונית יותר אשר משפיעה על המוח בעיקר על המערכת הלימבית אשר משפיעה על הקורטקס ועל החלקים הפרימיטיבים של המוח הרפיה מוחית זו מצידה משפיעה על הגוף שניכנס בעצמו לנינוחות המאפשרת מצידה תנועה הרמונית יותר ויותר. מכאן אפשר להבין את חשיבות התנועה מסוג זה אשר היא הרבה מעבר לתנועת טאי צ`י או כל אומנות אחרת.

המאמר פורסם גם כאן »

זמיר קמחי דר` זמיר קמחי מורה לטאי צ`י וצ`י גונג מלמד בקבוצות קטנות בגישה יחודית המשלבת גישה מערבית ומסורתית

כל הפעילויות של "חמישה יסודות" בית ספר לטאי צ`י וצ`י קונג:

שעורי טאי צ`י וצ`י גונג בשרון

שעורי טאי צ`י וצ`י גונג

שעורי טאי צ`י בסגנון יאנג העתיקושעורי צ`י גונג בהוד השרון ורעננהשעורי טאי צ`י צ`ואן ביום שלישי בכפר סבא וביום שישי בקדימה» עם דר` זמיר קמחי

0/0/0
שעורי טאי צ`י וצ`י גונג בשרון

שעורי טאי צ`י וצ`י גונג

עם: דר` זמיר קמחי

מתי: 0/0/0

שיתוף חברים
עם : זמיר קמחי